Leta i den här bloggen

tisdag 10 januari 2017

Hetsätning och varför de händer.

Att erkänna sin ätstörning är fan fruktansvärt. Varje dag känns som ett misslyckande. Jag som älskar att vara perfekt är allt annat än det nu. 
Jag kommer på för sent varför jag ätit som jag gjort och så blir jag arg på att jag inte fattat det och stoppat i tid. 

Jag misstänker starkt att det är ägglossning för min kropp har ett sug som inte är av denna världen. 
Sen är jag fruktansvärt trött. Efter långpromenaden idag somnade jag och sov tre timmar. 
Och en av mina triggers är ju trötthet. 

Just nu så känner jag mig galet misslyckad och skäms över mitt svaga jag och min feta kropp. 
Jag vet att det kommer en dag imorgon och då ska jag försöka öka på mina matportioner. Jag har tyvärr ätit upp alla mina apelsiner så jag får kirra nya imorgon. Annars har jag när jag vill frossa i skit ätit två apelsiner för att fylla på magen med nyttigheter och då finns det inte plats för kakor. 
Det är en taktik jag ska köra hårdare på. Äta mer av det nyttiga för att mindre av det dåliga ska få plats. 

Jag lyssnade på Half Size Me idag och där pratade de om att även om jag inte skriver upp att jag ätit ex bullar så har jag ju fortfarande ätit dem. De försvinner ju inte bara för att de inte reggas. 
Det kommer bli mitt nästa projekt. Att regga precis allt. 
Nu erkänner jag mina problem. Jag är ärlig om dem och jag erkänner mig maktlös. Det är steg ett. Och det viktigaste är att ta ett steg i taget. 
Jag vill ju göra detta rätt så att jag slipper hamna här igen. 

Nu är det natten. 
Over and out! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar