Leta i den här bloggen

onsdag 11 januari 2017

Min krokiga resa.

Det värsta med att blogga om min resa nu är att den är så jävla krokig. 
Jag ser med helt andra ögon mitt beteende och jag tvingar mig att vara ärlig med vad jag gör mot mig själv. 
Jag vet ju att jag gör så här för att jag inte tycker om MIG. 
Jag är inte värd att må bra. Inte i mitt huvud. 
Men jag måste vända den skutan. För jag ÄR värd att må bra. Jag är värd att trivas i min kropp. 
Jag är mer värd än att förstöra för mig själv. 
Det folk inte fattar är att man behöver inte skära sig i armarna för att skada sig. Jag har legat med vidriga män för att jag inte tyckte att jag förtjänade bättre. Jag kan fortfarande se dem framför mig och hur dåligt jag mådde under tiden men hur nöjd mina demoner var och hur lugnet la sig över ångesten. 
Samma sak som när man kräks när man har hetsätit. 
Jag är inte där än men jag är på god väg och det är därför jag måste stoppa i tid. 
Jag vet att min hjärna försöker hitta sätt att göra mig illa på. Nästan hela tiden. Det gäller för mig att klura ut vad min onda sidas nästa drag är och vara redo. 
Det jag jobbar på nu är att äta mer. Jag har köpt hem en massa frukt för att fylla magen med. Tror jag måste öka på fettet oxå. Men jag ska vinna. Det finns inga andra alternativ. 
Och fast än jag känner mig misslyckad som inte har perfekta dagar att skriva om så vet jag att detta är vägen till att lyckas. Idag ville jag såååååå gärna ha en bulle. Så jag bestämde mig att efter kl 12 då fick jag äta en. 
Så var klockan slagen och just då var jag inte sugen så jag bestämde att efter promenaden då får jag äta en bulle. Och eftersom vi gick i snöstorm så skrek kroppen efter kaffe och bulle när vi kom hem och så tyckte jag att jag hade varit jävligt duktig som gått 90 min i helvetes väder. 
Imorgon får jag hitta på en annan gräns men så länge jag tillåter mig det jag lovat så får jag hålla det. 
Samma sak om jag känner att jag ska ha en perfekt dag. Och då ska det vara EN perfekt dag. Inte fler. 
Nu är det dusch och sova. 
Over and out! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar