Leta i den här bloggen

torsdag 19 januari 2017

Tröttmössa...

Idag har jag en trött dag. 
Tränade ganska hårt mån, tis och detta direkt efter julens förkylning. Eller ja efter... Den sitter fortfarande i. 
Och den och min depression gör att jag inte orkar så mycket. Brukar se fram emot långpromenaderna med hundarna, spec när det är sol ute men idag fanns inte orken där. 
Jag och sambon hade en jobbig diskussion igår som oxå tröttade ut mig. Och efter allt som hände förra året som jag har hållit inom mig så bara brast jag och grät och grät och grät. 
Jag glömde bort middagen. 
Och idag sov jag så länge att jag inte hann med frukost innan jag skulle träffa Roosen. 
När jag kom hem blev det gröt och kvarg. Och sen godis, en chokladboll och en mazarin...
Ingen mat. Och ärligt så har jag ingen matlust. När jag är för trött och då menar jag under-isen trött så blir jag inte hungrig. Nu vill jag inte ens ha godis. Fast än jag har det hemma och har problem med hetsätning. 

Jag vet att jag har gasat utan att bromsa mig och jag blir ju sån när jag får liiiite extra energi eller om jag vill något jävligt mycket. 
Och resultatet blir alltid att jag blir trött, får förkylnings känningar och bara vill sova. 
Och det är nu det är skönt att hundarna alltid får långa promenader. För då skadar det dem inte att får lite kortare promenader idag. 
Jag funderar på att springa lite med dem senare men vi får se. Jag tror kroppen skulle må bra av att ta det lugnt. 
Haha! Bra att jag får ut mina tankar ang dagens träning här. 


Jag har fortfarande inte vägt mig eftersom jag låter vågen få för mycket makt över mig. Jag har heller inte mätt mig vilket jag borde men vill inte se de siffrorna. Undvikande kallas det va? 

Hmmm ja jag hoppas jag kan komma igång ordentligt med träningen nästa vecka. Och att jag kommer orka lägga upp lite bilder på vad jag äter. För sånt tycker jag är kul och detta är ju faktiskt min blogg! 

Nu avslutar jag med en bild på mina duktiga grisar när vi springer. 
Over and out! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar