Leta i den här bloggen

torsdag 23 mars 2017

Dag 97

Ok. Så jag glömde ta kort på byxorna. Såklart. Det här med att komma ihåg saker jag inte skriver upp är så gott som omöjligt. 
Jag har bestämt mig för att ändra mitt liv och min kost på 100 dagar. Det roliga är att jag hela tiden ändrar hur jag ska göra. 
Ibland vill jag inte äta socker på 100 dagar. Ibland tänker jag att jag ska baka det god jag vill äta och ibland så tänker jag att jag ska äta allt men inte alltid. 
Än så länge har jag inte ätit något socker. 

När jag menar socker så tänker jag på godis, kakor, glass osv. 
Jag tänker aldrig ta bort frukt ur min kost då de innehåller så mycket annat som kroppen mår bra av. 
Och där kom jag på varför min kropp har haft vissa cravings de senaste dagarna... 
Jag har inte haft pengar och då inte köpt frukt. Jag som annars kan äta fruktsallad till alla måltider haha! 

Min filosofi är att jag aldrig hört tals om nån som är överviktig pga för mycket frukt. Eller rotfrukter för den delen. 
Inte heller avokado som är så fet. 

Utan det som folk äter sig stora på är oftast kakor, godis, chips, glass, läsk och skit mat. 
Har heller inte hört talas om nån som ätit sig fet på naturella nötter.. 

Så därför så kommer jag nog aldrig att förbjuda mig frukt och bär. 
Det är i min värld var idiotiskt. 
Nu ska jag bara komma på hur jag ska ta mig i mål.
Igår tog jag prover på sköldkörteln för att se om den är ok. 
Är den det ja då är det bara att kämpa och är den inte det så kommer jag få hjälp.
Men jag kommer få ett svar iaf. 

Idag har jag och grisarna varit ute och gått i sammanlagt 3 timmar. Och trampat in 21 000 steg. 
Men jag måste verkligen ta tag i löpningen och gymmandet. 
Och det är ett stort MÅSTE. 

Nu är det grismys. 
Over and out 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar