Leta i den här bloggen

torsdag 16 mars 2017

En trött torsdag

Jag har precis fått reda på att en av mina bästa vänner har börjat läsa. Både pirrigt och roligt. 
Egentligen så borde jag skriva lite varje dag. För jag mår bättre när jag skriver. 
Mitt mål är att skriva här hur jag får tillbaka min kropp. Så som jag vill ha den. Och mitt första mål är att jag ska kunna knäppa mina tremobyxor. 
Ska visa er imorgon hur det ser ut nu. 
Eller kanske redan ikväll...

Idag har inte varit en bra matdag. 
Min läkare har inte sjukskrivit mig och sjukskrivningen gick ut den 28/2. 
Det som stressar mig är ju att jag behöver pengar från FK till mina räkningar. Så igår började jag gråta och det mötte sin kulmen idag i terapin. 
Jag reagerar ju med att inte äta. 
Så idag har jag inte ätit nån mat alls. Men däremot har jag fått i mig en påse lakrits, en påse söta nötter och en påse med nåt annat godis. 
Jag mår jätteilla och vill helst ut och springa men med ingen riktigt mat i kroppen och en massa gråt och ångest så är det inte alls optimalt. 
Det får vänta tills imorgon. 

Igår åt jag kladdkaka och popcorn till middag så att jag ens orkade cykla till psyk idag är helt fantastiskt. 
Men imorgon är en annan dag. 

Min samtalskontakt har förbjudit mig att inte väga och mäta maten på en vecka. 
Och det ger mig så mycket ångest. 
Jag måste ha kontroll. Annars går ju jorden under..













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar