Leta i den här bloggen

onsdag 26 april 2017

Planen grusades av matförgiftning

Planen var att jag denna veckan skulle lägga mer krut på maten. Planera, laga, frysa in. 
Istället åker både jag och sambon på en fruktansvärd matförgiftning som lamslår oss båda. 
Jag kunde börja äta lite igår efter nästan 2 dygn utan matlust. 
Nu måste jag ha koll så att jag inte blir hungrig för då mår jag skit. 
Sambon är det sämre med. Han är värre än mig stackarn. 
Idag hade jag en tanke om att kunna ta en långpromenad men vet inte om kroppen orkar. 
Så våra hundar med mest energi fick vara en stund i hundgården för att springa av sig. Jag kan inte bli arg på dem för att de är uttråkade. 
Så de har även fått ett gäng ben så de har något att göra. 
Har man tatt sig ann ett gäng liv så måste man ta hand om dem. Även om man blir sjuk. 
Jag har inte kunnat äta så mycket så det har inte blivit något räknande. Varken i sp eller kcal. 
Och det kommer jag nog inte göra idag heller. 
Men jag skriver upp vad jag stoppar i mig iaf så att jag vet hur dagarna ser ut. 
Lunchen idag blev fruktsallad och en keso annanas/passionsfrukt. Och det är typ det som kroppen vill ha just nu. Frukt och socker. 
Och det lär nog blir nästan samma sak till middag. Med havrepannkakor. 
Det är svårt att äta när magen bubblar och gör ont..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar